ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΕΝΑ ΔΙΑΛΟΓΟ ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΤΟ Φ,.Β....
Σοφία Μαυρουδή
8 ώρες ·
Τα επιχειρήματα του Πλάτωνα για την απόδειξη της αθανασίας της ψυχής (Φαίδων). Εγώ δεν πιστεύω σε καμμιά αθανασία, αλλά σαν επιχειρηματολογία τη βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα
1) Σύμφωνα με το νόμο των αντιθέτων ο θάνατος προέρχεται από τη ζωή και η ζωή από τον θάνατο. Οι ψυχές λοιπόν υπάρχουν στον άδη και ξαναέρχονται από εκεί στη ζωή. Η γένεση ακολουθεί αντίστροφη κυκλική τροχιά γιατί, αν ήταν ευθεία, η ζωή θα έσβηνε
2) Οι αισθήσεις, μας λέει, λειτουργούν από τη στιγμή της γέννησης, Παίρνει σαν παράδειγμα την ιδέα της ισότητας, την οποία δεν γνωρίσαμε με τις αισθήσεις, άρα προϋπήρχε. Αν γνωρίζαμε πριν γεννηθούμε το ίσον, τότε και όλες τις αφηρημένες έννοιες. Ετσι γεννηθήκαμε γνωρίζοντας τις ιδέες ή κατά τη γέννηση τις λησμονήσαμε και τις θυμηθήκαμε μετά, οπωσδήποτε η μάθηση είναι ανάμνηση. Εφόσον προϋπήρχαν οι ιδέες, προϋπήρχε και η ψυχή.
3) Ερευνάται μετά αν θα υπάρχει ψυχή και μετά το θάνατο ή θα διαλυθεί και διαπιστώνεται πως είναι παιδαριώδης η φόβος πως θα διασκορπιστεί μετά τον θάνατο. Η διαίρεση και η διάλυση ταιριάζει στα σύνθετα, τα οποία διαλύονται εις τα εξ ών συνετέθησαν, ενώ τα ασύνθετα δεν διαλύονται. Τα όντα διακρίνονται σε ορατά και αόρατα. Τα ορατά ΄, όπως το σώμα, είναι σύνθετα και διαλύονται ενώ τα αόρατα, όπως η ψυχή, είναι ασύνθετα άρα αδιάλυτα.
4) Την απορία του Κέβη μήπως η ψυχή φθαρεί με τις μετενσαρκώσεις, την ανασκευάζει με τη θεωρία των ιδεών και κυρίως με την παρατήρηση πως "αι ενάντιαι ιδέαι αποκλείουσιν αλλήλας". Εφ όσον η ψυχή φέρνει πάντα ζωή, είναι υποχρεωμένη σύμφωνα με την αρχή των αντιθέτων, να μη δέχεται το αντίθετό της δηλ. τον θάνατο Επειδή δε ότι είναι αθάνατο είναι και ανώλεθρο, αναγκαστικά και η ψυχή σαν αθάνατη είναι ανώλεθρη.
Μου αρέσει!Δείτε περισσότερες αντιδράσειςΣχολιάστε
20 20
Σχόλια
Kostas Euclidis Kyrk
Kostas Euclidis Kyrk Ο λόγος που επαληθεύονται τά πλατωνικά είναι ότι όλες οι άλλες εκδοχές, και αν ακόμη είναι προφανείς είναι παράλογες. Ουσιαστικά ο Πλάτων εξηγεί την διαφορά του λογικού από το προφανές. Ο αντίλογος στον Πλάτωνα θεμελιώνεται στο προφανές ή την αποδοχή στου κενού σαν οντότητα (αρχή των Χαλδαίων) που απορρίπτει ο Αριστοτέλης στο "περί γεννέσεως και φθοράς" στο σχόλιό του στον Λεύκιππο, με επιστημονικό τρόπο, υποστηρίζοντας έτσι τον δάσκαλο. Η επιστημονική μέθοδος οφείλεται στον Αριστοτέλη (Όργανον) τον πατέρα της επιστήμης. Μέχρι τον Πλάτωνα και τους προσωκρατικούς υπάρχει μόνον η αναγωγή στις παραδοχές των αρχαίων παραδόσεων με λογικές ερμηνείες. Ο Σωκράτης τονίζει ότι με τις απόψεις του συμφωνούν και οι παλαιοί (Ορφικοί). Είναι λογικές αλλά επιστημονικές γίνονται από τον Αριστοτέλη. Του Ζωροάστρη (Χαλδαϊκες-μηδενιστικές) ακολουθούν ο Ίππων ο Λεύκιππος και ο Δημόκριτος (αργότερα ο Επίκουρος), και των ιερέων της Αιγύπτου που πρέσβευαν την αθανασία της ψυχής αλλά μόνο με την ανάσταση του ιδίου σώματος, οι Εβραίοι (μετενσάρκωση). Μετενσάρκωση είναι η αναβίωση της ψυχής με τα υλικά που προέρχονται από το ίδιο το σώμα (ανάσταση νεκρών, εξ ου και οι μούμιες) και μετεμψύχωση η αναβίωση της ίδιας ψυχής σε διαφορετικά σώματα που είναι Ελληνικές παραδόσεις και ανάγουν στα ορφικά. Ο Άδης (των Ελλήνων) είναι η απώλεια του παλαιού σώματος και η διατήρηση της ψυχής σε υποτυπώδη αιθερική μορφή, μέχρι την δημιουργία νέου σώματος. Στην αιθερική κατάσταση διατηρούνται μόνον οι αναλοίωτες γνώσεις και όχι οι λεπτομέρειες (που είναι φθαρτές) της μνήμης και αφορούν τον παλαιό σώμα. Ο Οδυσσέας στην Καλυψώ καλείται να ξεχάσει την Πηνελόπη για να γίνει αθάνατος. Ο Τειρεσίας για παράδειγμα ήταν ο σοφότατος των ανθρώπων γιατί είχε ζήσει κατά τις Ελληνικές παραδόσεις (μύθους) εννέα φορές σαν γυναίκα και εννέα σαν άνδρας. Και η σοφία αφορά τις αναλλοίωτες γνώσεις που συντηρούνται εξ ίσου από τις γυναίκες και τους άνδρες γιατί είναι άφυλες. Ο Πυθαγόρας έφυγε από την Σάμο γιατί ο Πολυκράτης, φίλος του Άμαση τον έστειλε στην Αίγυπτο για να μάθει τις Αιγυπτιακές αρχές και να απορρίψει τα Ορφικά που τον δίδαξαν ο Φερεκύδης από την Σύρο και ο Επιμενίδης ο Κρητικός. Ο Θαλής δηλώνει σε επιστολή του ότι συμφωνεί με τον Φερκύδη, ενώ ο Ίππων από την Ιωνία που συμφωνεί ότι η αρχή είναι το ύδωρ, δεν αποδέχεται την θεολογία των Ελλήνων. Μοιάζει με τους άλλους Ίωνες φιλοσόφους (Αναξίμανδρο και Αναξιμένη) αλλά εκείνοι αποκρίπτουν την Ελληνική θεολογία λόγω του καθεστώτος των Περσών, και συμφωνούν με τον Πυθαγόρα που έφυγε (επιστολή Αναξιμένη προς Πυθαγόρα). Ο τελευταίος των Ιώνων φιλοσόφων μαζί με τον μαθητή του Θεόφραστο, ο Αριστοτέλης τα διατυπώνει όλα αυτά σε επιστημονική βάση, στα "ΜεταΤαφυσικά" δικαιώνοντας τον Πλάτωνα. Η πεμπτουσία του Αριστοτέλη είναι τελικά η ιδέα του Πλάτωνα και αυτό φαίνεται στην Επινομίδα όπου ο τελευταίος αναφέρεται σε πέμπτο σώμα.
Μου αρέσει! · Απάντηση · 2 · 4 ώρες · Τροποποιήθηκε
Αφαίρεση
Dimitris Tsimpouris
Dimitris Tsimpouris Το αιώνιο πρόβλημα από που προς τα που? Μετά θάνατο τι γίνεται? Στα ερωτήματα αυτά προσπάθησαν και προσπαθούν οι άνθρωποι να δώσουν απαντήσεις με επιστημονικό τρόπο (με μεθοδολογία) ή εμπειρικό τρόπο.Κανείς μέχρι σήμερα δεν έδωσε πειστικές απαντήσεις, ούτε φιλόσοφος, ούτε θρησκείες, ούτε κανείς Μέγας.... Το φόβο του θανάτου ακόμη οι άνθρωποι δεν έχουν καταφέρει να τον δαμάσουν. Η μεταφυσική αγωνία των θνητών είναι πως θα παραμείνουν ΑΘΑΝΑΤΟΙ όπως οι θεοί που έπλασαν με την φαντασία τους και κάθε χρόνο έκαναν και συνεχίζουν να κάνουν την ανάστασή τους..Το ΕΓΩ των ανθρώπων είναι τόσο ισχυρό μέσα τους, που το ΕΜΕΙΣ σαν έννοια το αποσιωπούν ηθελημένα. Δεν μπορούν να συλλάβουν ότι όλοι μας αποτελούμε εν ζωή ή μετά θάνατον μια ενιαία συμπαντική οντότητα. Το γιατί στην ψυχή θέλουν να δώσουν μια διαφορετική ιδιότητα από αυτή της ύλης ήταν ένα θέμα που χώρισε και θα εξακολουθεί να διχάζει τις ανθρώπινες κοινωνίες. Ο Ηράκλειτος όπως και πολλοί φυσικοί φιλόσοφοι ασχολήθηκαν με την κοσμογονία και είχε καταλήξει στο περίφημο <Τα πάντα ρει, τα πάντα χωρεί και ουδέν μένει>, όπως και στο έτερο ότι <Τα πάντα ΕΝ εστί>.Από τα δυο αυτά και σε συνδυασμό και με την θεωρία των εξ αντιθέτων του Ηράκλειτου στο τελευταίο βιβλίο που γράφω αναπτύσσω την έννοια του ελευθερόνιου και του δουλόνιου. Τα μεν ελευθερόνια προσπαθούν αενάως να απελευθερωθούν από την στασιμότητα τα δε δουλόνια προσπαθούν να διατηρηθούν ως έχουν.Αυτή η διαρκής πάλη και εναλλαγή της ύλης με την ενέργεια που παράγεται κάθε στιγμή άλλοτε δημιουργούν το σκότος και το έρεβος και άλλοτε το ΦΩΣ...Για παράδειγμα σηκωθείτε ένα πρωί περπατήστε για κάμποση ώρα και πείτε συνεχώς είμαι λεύτερος...είμαι λεύτερος...ειμαι λεύτερος....και μη σκέπτεσθε τίποτε άλλο...Μετά όταν συνεχίσετε την καθημερινή σας ενασχόληση θα διαπιστώσετε ότι τα δουλόνια που έχουμε μέσα μας και μας φοβίζουν ή μας περιορίζουν θα υποχωρήσουν και οι αποφάσεις που θα πάρετε θα είναι πολύ καλύτερες από όσα σας φόβιζαν μέχρι πρότινος. Τα πάντα γύρω μας θέλουν να απελευθερωθούν και αυτό κάνουν χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε. Αυτή η απελευθέρωση που θέλει να ανατρέψει την στασιμότητα και την συντήρηση που προσφέρουν τα δουλόνια, άλλοτε φέρνει την ζωή και άλλοτε τον θάνατο.Το μόνο που δίδαξε ο Σωκράτης στους ανθρώπους ήταν η περιφρόνηση του θανάτου, όπως και πολλοί άλλοι υπερασπιζόμενοι το δίκιο ή την μεγάλη ιδέα της ελευθερίας..Το πρώτο που έπρεπε να διδάσκονται οι άνθρωποι ως έννοα όντα ήταν η εξάλειψη του φόβου του θανάτου...Ο φόβος του θανάτου δημιουργεί τις μεγαλύτερες ψυχοσωματικές ασθένειες στο ανθρώπινο είδος..Τα υπόλοιπα ζώα δεν έχουν την αίσθηση του θανάτου, στο βαθμό τουλάχιστον που τον έχουν οι άνθρωποι. Ο φόβος και η αγωνία του θανάτου δημιουργούν στον άνθρωπο λόγω του ΥΠΕΡ ΕΓΩ του την επιθυμία ότι μετά θάνατον θα συνεχίζει να υπάρχει η ψυχή του ή θα μετενσαρκωθεί ή θα αναστηθεί με την δευτέρα παρουσία ...ΩΡΑΙΟΙ ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΑΛΛΑ Η ΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ..... ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΘΑΝΑΣΙΑ....ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ ΚΑΙ ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΔΙΩΧΤΕ ΤΑ ΔΟΥΛΟΝΙΑ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΑΣ...ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΤΕ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΤΟΝ ΨΥΧΙΑΤΡΟ....ΕΛΕΥΘΕΡΩΘΕΙΤΕ...!!!!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου